Wednesday, October 6, 2010

what is SharePoint?

Exchanging documents

SharePoint is an online platform by Microsoft, which allows you to easily and quickly create a private network within your organization. This intranet is ideal to stimulate collaboration and information exchange. No messy communication, but all your important company information neatly centralized and accessible to your collaborators.
With SharePoint, you can share documents, create discussion forums, conduct opinion polls, plan group tasks, manage projects, organize meetings, and many other things.

การแลกเปลี่ยนเอกสาร

Sharepoint คือ ออนไลน์แพลตฟอร์มของไมโครซอฟ ที่ช่วยให้คุณสามารถสร้างเนตเวิร์คภายในองค์กรได้อย่างรวดเร็ว โดยการสร้างอินทราเนตขึ้นมานี้จะช่วยให้คุณประสานงานกับทีมงาน และแลกเปลี่ยนข้อมูลงานของคุณกับผูประสานงานได้สะดวกขึ้น โดยปราศจากความยุ่งยากทางการสื่อสาร แต่กลับช่วยให้ข้อมูลสำคัญในองค์ของคุณจัดเก็บเป็นศูนย์กลางเพื่อการทำงานที่เ้ขาถึงได้สะดวกขึ้น

Sharing documents without any difficulty

You can share documents effortlessly within your organisation without having to mail them to dozens of people. Moreover, SharePoint neatly keeps all versions of your documents, even those that were modified.


แชร์เอกสารได้อย่างสะดวกรวดเร็ว
คุณสามารถแชร์งานเอกสารของคุณให้กับทีมงานหรือทั้งองค์กรได้ โดยที่ไม่ต้องทำการอีเมลมากมายถึงทุกคนในทีมหรือองค์กร และมากกว่านั้น Sharepoint ยังจัดเก็บงานของคุณในทุกขั้นตอน แม้ว่าจะมีการทำการเปลี่ยนแปลงบนเอกสารนั้นๆ

Conducting opinion polls and surveys

Do you value your collaborators' opinion? With SharePoint, you can easily conduct in-house opinion polls that you can subsequently visualize in the twinkling of an eye. Do you want to discuss the results with your colleagues afterwards? You can do that on one of the discussion forums that you can start yourself.


สร้างแบบสำรวจความเห็นหรือความนิยม
คุณต้องการทราบความเห็นจากสมาชิกส่วนมากในองค์กรของคุณหรือไม่ ด้วย SharePoint คุณจะสามารถสร้างแบบสำรวจได้รวดเร็วและบ่อยครั้งได้เท่าที่คุณต้องการ หรือถ้าหากคุณต้องการปรึกษากับเพื่อร่วมทีมเกี่ยวกับงานของคุณ คุณก็สามารถสร้างมันขึ้นมาได้ไม่ยาก ด้วยตัวของคุณเอง

Task management and project management

The follow-up on the current tasks and/or projects within your company is easy and clear thanks to the task list. Everything is perfectly compatible with other Office applications.


ลำดับความสำคัญของงานหรือโปรเจค
การลำดับงานตามความสำคัญนั้นเป็นเรื่องง่ายด้วย SharePoint โดยการวางแผนสร้างรายการลำดับความสำคัญของสิ่งที่จะต้องทำ และ SharePoint ยังสามารถใช่ร่วมกับโปรแกรม Microsoft office อื่นๆ ได้อีกด้วย


SharePoint as both an intranet and an extranet

Use SharePoint only in-house as an intranet for your colleagues and collaborators or also externally as an extranet for partners and/or customers. The choice is up to you.


SharePoint เป็นทั้ง อินทราเนต และ เอกซ์ทราเนต
การใช้ SharePoint สามารถใช้ได้ภายใน โดยร่วมกับทีมงานหรือองค์กรของคุณ หรือไม่ว่าจะเป็นภายนอกกับพาร์ทเนอร์หรือลูกค้าของคุณ คุณสามารถเลือกได้


Managing tasks and projects effortlessly

You can easily follow the current tasks and/or projects within your company. Moreover, thanks to the task list, you can keep a clear overview. Furthermore, SharePoint is fully compatible with other Microsoft Office applications.


จัดการลำดับงานได้อย่างง่าย
คุณสามารถตามความคืบหน้างานของคุณที่ทำอยู่ร่วมกับผู้อื่นในบริษัทได้ ด้วยรูปแบบของโปรแกรมที่เข้าใจง่ายและสะดวกับการทำงาน และยังสามารถใช้ร่วมกับ Microsoft Ofiice โปรแกรมอื่นๆอีกด้วย



No comments: